Ortalama üstü bir markanız varsa veya piyasının çok üstünde fiyat politikası güden markanın satıcısı iseniz ve internet üzerinden hedef kitle pazarı yönetiyorsanız buyrun size çok özel bir kaynak vereyim. Dijital Marketing yaptığım onca yılların sonucunda şunu farkettim ki dünya’nın en iyi ürününüde satsanız ortalama üstü bir demegorafiye sahip olan A+ hedef kitlesine ulaşmanız neredeyse imkansıza yakın.

Bunu başıma gelen bir örnek ile daha iyi açıklamaya çalışayım. Dijital Marketing danşmanlığını yaptığım bir marina markası benden Orta Avrupa, Amerika ve Arap Emirlikleri bazlı bir pazarlama stratejisi istediler. Hedef kitleye doğrudan erişebilmek için hazırladğım strateji’de bende hemen hemen her akıllı Dijital Pazarlama ( Digital Marketing ) yöneticisi gibi öncelik olarak ilgili ülkelerin en zengin şehirlerini daha sonra o şehirlerde ki bölglere doğru daraltarak indirdiğim bir hedef bölge stratejisi kurdum. Sonunda AB testleri yaparak bu kitlenin dikkatini çekmeye çalıştım.

Ancak işte burada duvara vurmuş oldum. Çünkü sosyal medya ve Analytcs dönüşüm raporlarında gördüm ki reklamı görme oranı ile tıklama oranları kesinlikle birbirini tutmuyor. Bir hafta önce yaptığım ( çakma reklam ) feyk reklam ile kitlenin 10’da 5’ne ulaşırken, gerçek reklamda bu sayının çok düşük olduğunu farkettim. Peki nerede hata yapıyorum diye araştırırken. Bu insanların hayat hikayelerini okumaya karar verdim.

İlk okuduğum örnek özellikle yatlara olan tutkusu ile bilenen Amazonun sahibi Jeff Bezos oldu. Birkaç röportajını ve çalışanlarının adam hakkında ki anlattıklarına bakınca bunun nedenini daha iyi anladım. Sevgilii okuyucular bu adamların teknesi var ama bunları nereye bağladıkları gram umurlarında değil. Bu işi yapan adamlar bunların kaptanları, danışmanları ve özel kalemleri vs. Benim hedef kitlem bu adamlar değil.

A+ Hedef Kitle Nerede Bulunur?

Akıllarda ki soruyu duyuyorum. Siz şimdi diyorsunuz ki ee biz bu adamlara nasıl ulaşırız. Öncelikle burada çok sabırlı bir çalışma yapmanız gerekiyor. Ürününüz kalbur üstü bir ürün ya da verdiğiniz hizmet her babayiğidin harcı değilse bu analize ayırdığınız zamana acımayacaksınız. Birkere hedef kitle analizi yaparken ilk yapılacak hareket bu hedef kitle nerede yaşıyor onu anlamak lazım. Bu konuda yapılan en büyük yanlış genel kulaktan dolma bilgilerle hareket etmektir. Sizin hedef kitlenizin tamamı bulgari, rolex gibi markaları takip etmeyebilir. Bunu yapan onları eşi çocuğu vs olabilir. Ürününüz ne ise hedef kitlenizin doğrudan ilgilenmesi derdinde iseniz önce hedef kitlenizin HAS adamını bulmanız gerekir.

A+ Hedef Kitleyi Nokta Atışı Bulma

Nokta atışı bir kitle analizi örneği vereyim ki bu konuda kafalarınızda sorular oluşmasın. Örneğin özel bir marina işletmeniz var ve yat sahibi olan insanların Türkiye’de bir tatil yapmak istediklerinde oraya uğramalarını istiyorsunuz. Dostlar öncelikle bu pazar öyle çok geniş bir pazar değil kafanızda ki rakamlar milyonlar ve hatta yüzbinlerden fazla bile olsa yanılıyorsunuz. Kendisine ait yatı olan ve tatlini Türkiye’de geçirmek isteyecek insan sayısı dünya genelinde 75bini geçmiyor. Bunların eşi, dostu ailesi vs diye ekleme yapsak rakam en fazla 300 bin civarında tıkanıyor. Hedef kitleniz 7 milyar nüfusta 375bin kişi bu işin matematiği bu kadar basit.

Buradan sonrası biraz deli işi arkadaşlar. Resmen dedektiflik yapmanız gerekiyor. Öncelikle TUİK sitesine giriş yapın ve Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçierlin hangi ülkelerden olduğunu bulun. Toplam rakmlarına bakın. Daha sonra emniyet genel müdürlüğü pasaport şubenin istatistikleri ile Türkiye’ye giriş yapmış yabancı sayısını ve bu sayının İzmir ve Mersin gümrüklerini kullananların sayısına bakın. Bu bilgiler hedef kitlenizin deniz yolu ile ülkeye önceki yıl girenlerin sayısını verecek. Çıkan sayı sizi biraz şaşırtabilir ancak satışa döndürebilirseniz korkunç bir dijital marketing pazarı olacaktır.

Buradan sonra yapılacak ilk iş bir önceki adımda yapmış olduğunuz analizde çıkan hedef ülkeleri not ettikten sonra yapılması gereken ilk hareket bu ülkelerde ki zeengin firmaları bulmak. Bunun için her ülkenin vergi zenginlerini yazdıkları web sitelerini incelemeniz yeterli olacaktır. Buradaki zengin firmaları ve sahiplerini mercek altına alarak, bu firmaların sahip bilgilerine web sitelerinden ulaşabilirsiniz. Daha sonra bu insanların official sosyal medya hesaplarına girerek etkileşimde oldukları insanlar ve takip ettikleri hesaplara ve web sayfalarına ulaşmanız gerekmekte. Burada bir patern ( ortak yol ) olduğunu göreceksiniz. Tüm bu insanların yatları varsa takip ettikleri hesapların birleştiğni göreceksiniz. Bu 6 yıldır yaptığım sosyal medya reklamclığında asla şaşmamış bir sistemdir.

A+ Hedef Kitle Instagram’da Nerede?

A+ hedef kitlenin en yoğun olduğu yer Hasan Can Kaya’nın instagram sayfası. İster inanın ister inanmayın tüm yaptığım analizlerin sonucunda Hasan Can Kaya’nın web sayfasının adeta ultra zengin insan yuvası olduğunu görmüşümdür. Bu hedef kitleye reklam yaparken hiç şaşmadan takipçisine reklam bastığım bir hesap olmuştur.

Bu yazıyı şimdilik burada kesicem çünkü digital marketing yada dijital pazarlama konusu toprağı kazdıkça içinden madenin çıktıkça çıktığı bir oluşum gibi. Bu konuda yeni stratejiler geliştirirsem mutlaka sizinlede paylaşmak isterim. Ancak sizin bu sırada sorularınız olursa altta ki yorum satırını kullanabilirsiniz.